Luontoreitistön digimarkkinointi
VedenjakajaReitistön markkinointihanke
Pieksämäelle valmistuneen luontomatkailukohde VedenjakajaReitistön digitaalista markkinointia potentiaalisille käyttäjille haluttiin selvittää reitistön määräaikaisessa markkinointihankkeessa. Tavoitteeksi asetettiin yhdessä Viestintätoimisto Prodictumin kanssa luoda käytännönläheinen digitaalisen markkinoinnin suunnitelma, jonka pohjalta reitistöä voidaan kustannustehokkaasti markkinoida eri kampanjoin.
Viestintätoimisto Prodictum laati 2019 kesän ja syksyn kuluessa toteutetun koemarkkinoinnin pohjalta kattavan selvityksen toimivista digitaalisen markkinoinnin kanavista sekä sopivimmista kampanjamuodoista eri kanavissa. Koemarkkinointia toteutettiin Facebookissa, Instagramissa sekä Googlen hakutuloksissa. Osana suunnitelmaa ovat mm. ostajapersoonat, jotka auttavat ymmärtämään paremmin reitistön potentiaalisia asiakkaita sekä auttavat mainosviestien kohdentamisessa ja sisältöjen luomisessa eri kanaviin.
Digitaalisen markkinoinnin kampanjoita Viestintätoimisto Prodictum on toteuttanut mm. Vaalijalan kuntayhtymälle henkilökunnan rekrytoinnin tueksi sekä koulutuskeskus Myötätuulen koulutusten markkinoimiseksi potentiaalisille asiakkaille. Molemmissa on käytetty Facebookin ohella hyväksi LinkedIn-mainontaa.
Oletko aikeissa aloittaa yrityksesi palvelujen tai tuotteiden markkinointia digitaalisissa kanavissa?
Ota yhteyttä, niin kerron miten voit hyötyä digiosaamisestani.
Tero
Viestinnän asiantuntija
tero.eloranta(at)prodictum.fi